Politica de retur

Politica de retur

Potrivit legislației în vigoare, politica de retur este aplicabilă exclusiv Consumatorilor.

Dreptul de retragere

Potrivit prevederilor Ordonanței de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege, Consumatorii beneficiază de o perioadă de 14 zile, de la momentul primirii produselor, pentru a returna produsele comandate, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât:

  • costurile directe legate de returnarea produselor, 
  • diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora.

Pentru evitarea oricărui dubiu, menționăm că dreptul de retragere este aplicabil exclusiv comenzilor plasate și finalizate on-line, pe Site,  de către Consumatori. Astfel, dreptul de retragere nu este aplicabil Produselor rezervate on-line de către Consumator, pentru care acesta a selectat opțiunea ”Ridicare din magazin” și care sunt achitate și ridicate din magazinul TOMAS BICICLETE SHOP. În acest din urmă caz, Consumatorul are posibilitatea verificării produsului rezervat on-line.

Etapele procedurii de retur

În cazul în care Consumatorul dorește să returneze produsele comandate de pe Site, este necesară parcurgerea următoarelor etape:

  1. Să informeze TOMAS BICICLETE SHOP despre decizia sa de a returna produsele comandate on-line în termen de maxim 14 zile calculate din ziua în care a intrat în posesia acestora,  într-una din variantele de mai jos:
  • prin completarea formularului de retur ce poate fi descarcat aici.
  • Prin transmiterea unei declarații  prin care Consumatorul își exprimă neechivoc decizia de a returna produsele comandate on-line. 

Declarația sau formularul completat poate fi transmis fie la adresa de e-mail: [info@tomasbike.ro], fie la magazinul TOMAS BICICLETE SHOP. 

Anterior comunicării deciziei de exercitare a dreptului de retragere, rugăm Consumatorii să citească cu atenție prezenta politică de retur. 

  1. Să returneze Produsele respective, în termen de maxim 14 zile din ziua în care a intrat în posesia acestora, într-una din variantele de mai jos:
  • Fie prin returnarea personală a produselor,  însoțite de documenetele / accesoriile  aferente acestora, la magazinul TOMAS BICICLETE SHOP,
  • Fie prin trimiterea produselor însoțite de documenetele /accesoriile aferente acestora, la magazinul TOMAS BICICLETE SHOP.
  1. În situația în care Consumatorul dorește schimbarea produsului pe care îl returnează cu un alt produs de la TOMAS BICICLETE SHOP, este necesară parcurgerea următoarelor etape:
  • Respectarea prezentei proceduri de retur, 
  • Plasarea unei noi comenzi sau cumpărarea unui alt produs direct din magazinul TOMAS BICICLETE SHOP, 
  • În cazul în care produsul pe care Consumatorul dorește să îl cumpere la schimb este mai scump decât cel returnat, va fi necesar să achite diferența de preț,
  • În cazul în care produsul pe care Consumatorul dorește să îl cumpere la schimb este mai ieftin, TOMAS BICICLETE SHOP îi va restitui Consumatorului diferența de preț.

BUNURI/SERVICII pentru care nu se asigura dreptul de retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere / retur produsele și serviciile menționate la articolul 16 din Ordonanța de urgență 34/2004 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Cu titlu de exemplu, potrivit legislației aplicabile, TOMAS BICICLETE SHOP nu va accepta retururi la:

  • Produse care pot afecta igina personală,
  • Produse care au fost personalizate conform solicitării Consumatorului, 
  • Produse de nutriție și energizate.

Condiții de retur

  1. Prezentele condiții de retur sunt aplicabile exclusiv comenzilor plasate și finalizate on-line pe SITE și livrate prin curier.
  2. Prezentele condiții nu se aplică produselor cumpărate direct din magazinul TOMAS BICICLETE SHOP sau celor rezervate on-line și ridicate personal din magazinul TOMAS BICICLETE SHOP.
  3. Produsele trebuie să fie în starea în care au fost primite, fără a prezenta urme de utilizare sau alte modificări. 
  4. Consumatorul care comandă on-line are dreptul de a verifica Produsele pe care le-a cumpărat de pe Site în vederea determinării caracteristicilor și a modului de utilizare a acestora. În acest sens, Consumatorul trebuie să verifice/probeze/testeze Produsele comandate on-line într-un mod similar cu cel în care îi este persmis într-un magazin fizic. 
  5. Conform prevederilor legale aplicabile, Consumatorul este responsabil în ceea ce priveşte diminuarea valorii Produselor comandate on-line,  rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării Produselor.
  6. În situația în care Consumatorul alege să își exercite dreptul de retragere după ce a utilizat Produsele comandate on-line, respectiv ulterior  depășirii limitei necesare în vederea stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Consumatorul  este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Produselor.
  7. Produsele care prezintă urme de uzură (cu titlu de exemplu: lovituri, zgârieturi, pete) returnate de către Consumator se acceptă la retur doar ulterior aducerii acestora   în conformitate, pe costul Consumatorului (costuri de reparare, cosmetizare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate, igienizare și aducere a Produsului în starea inițială în vederea vânzării acestora ca Produse resigilate). 
  8. Produsele trebuie returnate împreună cu toate documentele / accesoriile aferente acestora:
  • Accesoriile împreună cu care au fost livrate, 
  • Etichetele intacte, 
  • Factura (copie),
  • Chitanța de la curier (copie),
  • Manual de utilizare (dacă este cazul),
  • Certificat de garanție (dacă este cazul),
  • Certificat de conformitate (dacă este cazul).
  1. TOMAS BICICLETE SHOP va verifica starea Produselor returnate și respectarea condițiilor Politicii de retur. 
  2. TOMAS BICICLETE SHOP poate refuza returnarea Produselor în cazul în care Consumatorul nu a respectat politica de retur.

Restituirea prețului Produsului returnat si costul livrarii

În situația în care un Consumator a efectuat procedura de retur, conform condițiilor indicate mai sus, acesta va primi contravaloarea produselor returnate și a taxei de transport standard aferente livrării produselor,  într-un termen de 14 zile de la data primirii de către TOMAS BICICLETE SHOP a formularului de retur / a declarației de retur de la Consumator, cu condiția returnării Produselor în cauză,  în contul indicat de Consumator în fomularul de retur, sau în contul său bancar, în cazul în care acesta a efectuat plata prețului cu cardul bancar.